A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Солотвинський ліцей імені Лесі Українки Солотвинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області

Поради вчителя – дефектолога батькам дітей із ЗПР (Затримкою психічного розвитку)

Поради вчителя – дефектолога батькам дітей із ЗПР (Затримкою психічного розвитку)

1. Розмовляйте з малюком під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, гра, прогулянка і т.п. Говорить про те, що ви робите, бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.

2. Спонукайте дитину до звуконаслідування, промовляння перших правильних слів.

3. У власному мовленні будьте зразком для дитини. Вживайте всі частини мови, емоційно та інтонаційно забарвлюйте мовлення. Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, пропозиції. Ваша пропозиція має бути на 1 - 2 слова довше, ніж у дитини. Якщо ваша дитина поки ще висловлюється тільки однослівним пропозиціями, то ваша фраза повинна складатися з 2 слів.

4. У розмові з дитиною називайте якнайбільше предметів.

5. Заохочуйте прагнення дитини задавати питання.

6. Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це буде стимулювати вашу дитину використовувати кілька слів для відповіді. Наприклад, запитуйте «Що він робить?» Замість «Він грає?». Якщо дитина не може дати відповідь, задавайте питання, використовуючи слово «або». Наприклад: «Хлопчик стрибає або бігає».

7. Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими.

8. Коли дитина з вами спілкується, слухайте її уважно, будьте терплячі.

9. Не скупіться на винагороду – похвалу і поцілунок.

10. Кожен день читайте дитині книжки з яскравими малюнками, пропонуйте переказати почуте.

11. Більше залучайте дитину до ігор, розповідайте казки, розучуйте пісні, загадки, скоромовки, вірші.

12. Розвивайте дрібну моторику пальців рук. Приділіть значну увагу пальчиковій гімнастиці. Надавайте можливість дітям самостійно вчитися шнурувати черевики, застібувати ґудзики, липучки, кнопки.

13. Протягом дошкільного періоду діти здобувають великий досвід чуттєвого пізнання навколишньої дійсності. У дошкільному віці діти здобувають чимало знань: про різні явища природи і пори року, рослинний і тваринний світ, працю людей, про родину і родинні взаємини різних поколінь і багато іншого.

14. Не менш важливим є формування елементарних математичних уявлень.Насамперед, діти засвоюють сенсорні еталони: кольори спектра та їх відтінки, основні геометричні форми, відносність розмірів. Вміння порівнювати предмети за цими ознаками є дуже великим досягненням у розвитку дитини.

15. Малюйте разом з дітьми, ліпіть з пластиліну фігурки, складайте пазли і мозаїку.

16. Не позбавляйте дитину спілкування з однолітками та

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора